I dagens Metro kan man läsa att lågt placerade luftintag på nya SL-bussar orsakar dålig luft för passagerare och förare.
www.metro.se/2009/09/24/9752/bussarna-suger-upp-smutsluft-fran-gat/
Luftintaget är helt enkelt felplacerat, vilket leder till att kvävedioxidhalten tre gånger högre än på Sveavägen.
Man tar sig för pannan. Upphandling med kravspecifikation kan det vara så svårt?