Sveriges nya logotyp inför ordförandeskapet i EU kostade 1,3 miljoner. En remake av Stockholm Opens gamla logga.
Troligen kom inspirationen från mattan på Arlanda Express. Där finns tennisbollarna, sedan på med lite gul färg så var saken klar.
Men vänta nu, hade man inte inspirationdagar, workshops, webdesign & hela kittet för att skapa denna unika design, som bara råkar likna alla dessa saker som småsinta kritiker tar upp. De vet ju ingenting om marketing.
JAG KANDIDERAR TILL REGIONFULLMÄKTGE
En god hälsa är frihet. Jag vet hur det känns när hälsan sviktar. För några år sedan fick jag en ny hjärtklaff. Den erfarenheten tillsamma...
-
Beläst, berest, belevrad var något en gentleman skulle vara skrev Klas Östergren en gång i tiden. Och det har jag försökt att följa. Jag gil...
-
Pandemin har nu pågått i mer än ett halvår. Hur kommer den att på sikt påverka oss, och vad kommer vi ihåg av tidigare pandemier? Spansk...
-
Erik Åsard ger en i ntroduktion till Tysklands ständigt aktuella mellankrigstid. Weimarförfattningen var en demokratisk grundlag som efter...