Sveriges nya logotyp inför ordförandeskapet i EU kostade 1,3 miljoner. En remake av Stockholm Opens gamla logga.
Troligen kom inspirationen från mattan på Arlanda Express. Där finns tennisbollarna, sedan på med lite gul färg så var saken klar.
Men vänta nu, hade man inte inspirationdagar, workshops, webdesign & hela kittet för att skapa denna unika design, som bara råkar likna alla dessa saker som småsinta kritiker tar upp. De vet ju ingenting om marketing.
Cecilia Uddén - Allt har en smak av aska
Cecilia Uddén är sedan många år Sveriges Radios Mellanösternkorrespondent som har en superkraft - att lyfta fram människors röster i konfli...
-
Beläst, berest, belevrad var något en gentleman skulle vara skrev Klas Östergren en gång i tiden. Och det har jag försökt att följa. Jag gil...
-
Erik Åsard ger en i ntroduktion till Tysklands ständigt aktuella mellankrigstid. Weimarförfattningen var en demokratisk grundlag som efter...
-
Pandemin har nu pågått i mer än ett halvår. Hur kommer den att på sikt påverka oss, och vad kommer vi ihåg av tidigare pandemier? Spansk...