Sveriges nya logotyp inför ordförandeskapet i EU kostade 1,3 miljoner. En remake av Stockholm Opens gamla logga.
Troligen kom inspirationen från mattan på Arlanda Express. Där finns tennisbollarna, sedan på med lite gul färg så var saken klar.
Men vänta nu, hade man inte inspirationdagar, workshops, webdesign & hela kittet för att skapa denna unika design, som bara råkar likna alla dessa saker som småsinta kritiker tar upp. De vet ju ingenting om marketing.
Patti Smith ”Just kids”
I nnan jag läste Patti Smiths självbiografiska bok ” Just Kids” visste jag att hon fått Polarpriset och haft en hit med låten ”Because th...

-
Beläst, berest, belevrad var något en gentleman skulle vara skrev Klas Östergren en gång i tiden. Och det har jag försökt att följa. Jag gil...
-
Pandemin har nu pågått i mer än ett halvår. Hur kommer den att på sikt påverka oss, och vad kommer vi ihåg av tidigare pandemier? Spansk...
-
Den tidigare EU parlamentarikern Jasenko Selimović skildrar de nio månader han satt fast i den belägrade staden Sarajevo. Vi får följa Jase...