Sveriges nya logotyp inför ordförandeskapet i EU kostade 1,3 miljoner. En remake av Stockholm Opens gamla logga.
Troligen kom inspirationen från mattan på Arlanda Express. Där finns tennisbollarna, sedan på med lite gul färg så var saken klar.
Men vänta nu, hade man inte inspirationdagar, workshops, webdesign & hela kittet för att skapa denna unika design, som bara råkar likna alla dessa saker som småsinta kritiker tar upp. De vet ju ingenting om marketing.
Anna-Lena Laurén ” Medan kriget pågår finns ingen försoning”.
Anna-Lena Lauréns bok är en samling av hennes krönikor som tidigare publicerats. De bildar ett dokument över livet i Ryssland och Ukraina un...

-
Beläst, berest, belevrad var något en gentleman skulle vara skrev Klas Östergren en gång i tiden. Och det har jag försökt att följa. Jag gil...
-
Pandemin har nu pågått i mer än ett halvår. Hur kommer den att på sikt påverka oss, och vad kommer vi ihåg av tidigare pandemier? Spansk...
-
Badsäsongen har börjat tidigt i år och tyvärr har redan har flera drunkningar rapporterats. För några år sedan inträffade en allvarlig badol...