Sveriges nya logotyp inför ordförandeskapet i EU kostade 1,3 miljoner. En remake av Stockholm Opens gamla logga.
Troligen kom inspirationen från mattan på Arlanda Express. Där finns tennisbollarna, sedan på med lite gul färg så var saken klar.
Men vänta nu, hade man inte inspirationdagar, workshops, webdesign & hela kittet för att skapa denna unika design, som bara råkar likna alla dessa saker som småsinta kritiker tar upp. De vet ju ingenting om marketing.
Maggie Strömberg & Torbjörn Nilsson - Högt över havet: så övergav Sverige alliansfriheten
Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson har skrivit mycket ingående bra bok om hur Sverige blev medlemmar i Nato. Firma S & N har gjort et...
-
Beläst, berest, belevrad var något en gentleman skulle vara skrev Klas Östergren en gång i tiden. Och det har jag försökt att följa. Jag gil...
-
Biblioteket kan komma att krympas med två tredjedelar då man vill ha in en restaurang i lokalen. Detta skulle innebära att bokbeståndet skul...
-
Med stöd från Karl Staaffs fond åkte jag och Per Hallerby till Belgiska Ypre för att besöka några av första världskrigets krigsskådeplatse...