På SL: s hemsida står det att läsa: ”SL ska vara expert på att övergripande planera, beställa och följa upp trafiken, medan trafikentreprenörerna svarar för den detaljerade planeringen, leveransen och mötet med kunden.”
Kul, är det någon byrå som hittat på det där?
Visst har det blivit kallt, men var det någon överraskning? IKEA och andra storföretag köper rapporter från SMHI för att på så vis planera hur stor personal som behövs, för IKEA gäller devisen mycket regn, mer personal.
Men SL? Vi har de bussar vi har, jaha, och plan B? Nej, någon sådan finns inte. Informationen då? Hemsidan låg igår delvis nere pga. överbelastning. Likaså gick det inte att ringa. – Men planeringen då? Var detta helt oväntat? Plan B? Nej, den fanns ju inte.
Men att ordna gratis ringsignaler, bilder och låtar enbart för dig som åker med SL, där finns det resurser. I höstas delades det ut gratis grafikblad av SL: s anställda. Man baxnar.
Att inte ha en beredskapsplan är helt osannolikt, eller hade ledningen hoppats på växthuseffekten?
Maggie Strömberg & Torbjörn Nilsson - Högt över havet: så övergav Sverige alliansfriheten
Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson har skrivit mycket ingående bra bok om hur Sverige blev medlemmar i Nato. Firma S & N har gjort et...
-
Beläst, berest, belevrad var något en gentleman skulle vara skrev Klas Östergren en gång i tiden. Och det har jag försökt att följa. Jag gil...
-
Biblioteket kan komma att krympas med två tredjedelar då man vill ha in en restaurang i lokalen. Detta skulle innebära att bokbeståndet skul...
-
Med stöd från Karl Staaffs fond åkte jag och Per Hallerby till Belgiska Ypre för att besöka några av första världskrigets krigsskådeplatse...