23 okt. 2021

Om Pär Hommerberg - din kandidat till Region Stockholm

Till vardags arbetar jag på Riksförbundet HjärtLung, det är en ideell organisation vars syfte är de som lever med hjärt-, kärl- och lungsjukdom ska få bra vård och god livskvalitet.

En god hälsa är det viktigaste i livet. Utan en god hälsa kan vi inte förverkliga våra drömmar. 

Jag vill arbeta för att när vi behöver vården skall den finnas tillgänglig snabbt och effektivt.

Självklart så skall vården vara jämlik, jämställd, och fri från diskriminering av alla slag inklusive åldersdiskriminering.

Att vår hjärtsjukvård fungerar är jag ett levande exempel på. För snart två år sedan fick jag en ny hjärtklaff. Idag är jag frisk.






Christopher McDougall - "Born to run - Jakten på löpningens själ"

  Boken kom ut 2009, och nu har jag äntligen läst den. Alla som springer känner igen sig i att förr eller senare får man ont någonstans....